پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲ مرداد ۱۴۰۳

بازار طلا در سومین روز هفته روند یکدستی نداشت. قیمت طلا و برخی قطعات سکه، متاثر از برگشت قیمت اونس جهانی طلا به زیر منطقه ۲۴۰۰ دلاری، افت ارزش پیدا کرد. روز دوشنبه سکه‌های سبک بدون تغییر مبادله شدند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته هر سه روند کاهش، افزایش و خنثی را داشت. بازار طلا متاثر از افت قیمت اونس جهانی طلا در بیشتر قطعات و وزن‌ها نزولی شد و سکه بهار پرچمدار بیشترین کاهش قیمت شد.

 
با وجود نوسانات روزهای اخیر در بازار طلا اما معامله‌گران، روند این بازار را رنج می‌دانند و معتقدند در روزهای محرم خرید و فروش طلا به حداقل می‌رسد و این اتفاق در کنار بلاتکلیفی سیاسی روزهای اخیر تا زمان تحلیف رئیس‌جمهوری جدید تداوم دارد.

 
گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا بعد از بازگشایی بازارها در روز دوشنبه با کاهش سه دلاری قیمت بازگشایی شد. طلای جهانی با این مقدار کاهش، محدوده مهم ۲۴۰۰ دلاری را از دست داد و روی رقم ۲۳۹۷ دلاری در حال معامله است. اونس نقره روی رقم ۲۸ دلار و ۹۵ سنتی ایستاده و افت ۲۶ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۳ هزار و ۵۹۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز یکشنبه ۵۶۰ تومان کاهش دارد.

 
قیمت سکه امامی روز دوشنبه یکم مرداد با کاهش محدود چهار هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۵۵ هزار تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی کانال ۳۷ میلیونی را از دست داد و روی رقم ۳۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تومانی ایستاد.

مطالعه بیشتر: پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / سکه امامی آماده برگشت به کانال ۳۹ میلیون تومانی شد
شایان ذکر است قیمت نیم‌‌‌سکه تنها قطعه افزایشی بازار بود و با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با رقم  ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌سکه و سکه گرمی بدون تغییر و به‌ترتیب با رقم‌های  ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد.

 
قیمت طلا در سومین روز هفته نزولی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۸۲ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۳۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۸۸ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه به غیر از سکه بهار در سایر قطعات افزایشی شد. حباب سکه امامی ۱۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۹ هزار تومان، ربع‌‌سکه ۲۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲ هزار تومان رشد کرد. حباب سکه بهار ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده